fredag 5. desember 2008

Kommuner skal slås sammen med tvang!

Høyre, Venstre, Krf, Frp og Ap har konkludert med at frivillighet ikke nytter, så etter neste stortingsvalg så skal det settes igang en storstilt opprydding i kommunenorge. I tillegg har de andre ikke-sosialistiske partiene flokket seg rundt Høyres forslag om å legge ned Fylkeskommunen etter regjeringens tannløse regionsreform! Dette melder papirutgaven til Aftenposten idag.

Hurra hurra!

Nå må jeg løpe for å spille squash med Daniel.

5 kommentarer:

Iselin sa...

Da kan jeg jo sitere vår kjære Erna, som en gang sa: "Hallingdal som en kommune - en fristende tanke".
Jeg vet ikke helt hvor positiv jeg er til å slå sammen FOR mange kommuner som er spredt på et stort geografisk område, slik som Hallingdal. Men for all del, jeg kan godt slåes sammen med Hol/Geilo. :) Det er vel ofte sånn, at alt er greit så lenge det ikke plager meg. Hmpf:P

Nicolai Alexander sa...

Er ikke de slått sammen allerede?

Anonym sa...

Synes Schei komiteen i 1964 gjorde en utmerket jobb med å kutte ned fra 750 - 430. Hva er annerledes i dag? Hovedårsaken forrige gang var overgangen fra sjø til veitransport.

Nå er det kostnader og kun kostnader som står i hodet på mange - særlig høyrefolk og deg Nico. DET BEKYMRER MEG.

Ta de kommunene som ikke klarer å takle eksplosjonen i velferdssektoren, men ikke gjør noe med kommuner som har det fint slik som det er.

Nicolai Alexander sa...

Det har jo ingen nytteverdi å slå sammen kommuner for å spare penger i seg selv, men kommuner som må subsidieres fordi de har et for lavt befolkningsgrunnlag til å yte de tjenestene innbyggerne har krav på må gjøres noe.

Det er rett og slett fordi kompetansen og viljen til å yte disse tjenestene ikke eksisterer, og da hander det ikke bare om penger.

Innbyggerne får ikke den velferden de har krav på når de blir gamle og barn får ikke den skolegangen de har krav på.

Jeg håper folk skjønner at når alle innbyggerne må stå på en valgliste til kommunestyret, så er det ikke nok innbyggere i kommunen.

Ole Henrik sa...

Iselin; det har aldri vært en kommune som heter Geilo! Som hallingburde du vite dette.