mandag 8. desember 2008

Det laveste man kan komme!

I et tidligere innlegg skrev jeg om overgrep og justismord. Her mente jeg at uansett hvor forferdelig et overgrep er så kan man ikke forsvare justismord for å se noen bli straffet.

Det er jeg ikke skrev om i det innlegget er hvor mye jeg hater overgripere! Hater! Virkelig og inderlig hater! Spesielt de som forgriper seg på barn, men et stort hat også til de som voldtar både vilkårlig og planlagt.

I Drammens Tidende og senere i riksmediene kunne vi i helgen lese om en jente i slutten av tenårene som ble dratt inn i en bil i Drammen og voldtatt av tre menn. Dette er helt forferdelig og sykt. Nå viser det seg at dette kan være snakk om serieforbrytere som muligens har gjort samme stuntet i Ringerike.

Dyr som disse er virkelig symbolet på hvor lavt mennesker kan nå. Overgrep kan ikke forsvares på noe nivå. Tyveri kan skje av nødvendighet, og drap kan skje i selvforsvar eller uhell. Overgrep kan ikke forsvares. Det gjøres bevist, med overlegg og med en mangel på respekt for mennesker og moral uten sidestykk!

Jeg håper virkelig at politiet klarer å ta disse "menneskene", og få dem dømt og straffet. Jeg merker at jeg ikke vet hva jeg hadde gjort om noen av mine nærmeste ble utsatt for noe slikt. Det er en ganske skremmende følelse.

2 kommentarer:

Iselin sa...

Det viser en sånn mangel på etikk og respekt for menneskerverd at det er kvalmt.

Nicolai Alexander sa...

Jeg måtte skrive om det bare for å få det ut. Det hjalp faktisk...