fredag 5. desember 2008

Justisministeren somler!

Politiet er et at de aller mest vesentlige oppgavene staten utøver på vegne av innbyggerne og regjeringen har latt denne etaten forfalle.



Etter masse press fra politiet selv og fra Høyre hadde man forventinger om at Justisministeren skulle gjøre noe. Og sandelig var han ikke på TV2 i går og fortalte om planene sine for politiet.

Han skal nå begynne en utredning for å finne ut hvordan vi skal få flere politifolk i gatene! En UTREDNING?!?

Høyres justispolitisk talskvinne, Elisabeth Aspaker, er på ballen og anklager Storberget for å bløffe når han sier at han ikke har et beslutningsgrunnlag.

Se hennes reaksjon på Storberget varslig av en utredning, og hvordan Høyre vil løse politikrisen. Vi kan ikke leve med at folk ikke har tillit til politiet. Noe må gjøres nå, Storberget, og det holder ikke å be om enda en utredning!

3 kommentarer:

Iselin sa...

Jeg vet faktisk ikke hva det er som er greia med de rødgrønne og all denne nedsettingen av ymse utvalg. Jeg hørte på radioen i dag at de også skal nedsette et utvalg for å SE på hva de skal gjøre med de nasjonale prøvene neste år, og hvordan de skal bruke dem.... Jeg fatter ikke at de tror enda mer byråkrati og kaffemøter med kakling og uenigheter skal noe som helst. I alle fall ikke i en sak som du skriver om med politi, når signaler fra befolkning, opposisjon og politiet selv er soleklare. Dessuten har gatevolden i Oslo økt syykt mye (husker ikke konkret antall prosent i hodet, men var om det på tv2nyhetene i kveld) og det er ikke nok politi i gatene til å skape trygghet i gatene.
Jeg gleder meg til det blir oss i regjering. Eller. Erna da. Erna med crew.

Iselin sa...

Eller, forresten, DU skal jo i regjering:):):)

Nicolai Alexander sa...

"Der fanden ville at intet skulle skje, satte han ned en komité"


-

Kommer jeg i regjering så tror jeg at jeg trenger en rosa rådgiver fra Hallingdal kommune! ;)