torsdag 26. juni 2008

Mr. Miljøvennlig

I tilfelle det var noen som ikke skjønte det, så er det meg jeg snakker om.


Her om dagen fikk jeg Bysykkelkort av min langt bedre halvdel, og nå kan jeg sykle til jobben! I steden for å benytte meg av slike miljøbomber som tog eller buss...

Bysykkel er egentlig utrolig genialt. Mitt største aber med å sykle til jobben er at vi bor i Norge, ett land der NRK kan melde regn og TV2 melder knall blå himmel, og begge har rett... Jeg opplevde det en del ganger da jeg syklet til skolen (ikke BI, fordi det tar lengre tid å låse opp og fast sykkelen enn det tar å gå) at det var knall vær når jeg syklet til, også styrtregnet det når jeg skulle hjem. Og for å si det sånn, jeg trives ikke med "våt katt"-looken.

Omvendt så er det kjipt vært til jobben, og når jeg går derfra så er det knall vær, og jeg skulle ønske jeg hadde en sykkel så jeg kunne sykle hjem.

Bysykkelsystemet i Oslo fungerer i så måte veldig bra. Selvom det sliter litt i rushtidene. Da mangler det sykler der hvor du trenger dem, og så er det ikke ledig plass til sykkelen når du skal sette den fra deg. Disse rutinene blir sikkert bedre. Forøvrig kan man gå inn på nett å få sanntidstatus på de forskjellige stativene.

Avslutningsvis vil jeg oppfordre alle som skal tilbringe sommeren i Oslo om å kjøpe seg sykkelkort. En genial og koselig måte å komme seg rundt i hovedstaden.

Hvis noen har prøvd denne ordeningen i Drammen, så er man fri til å gi et inntrykk av hvordan det er.


Post scriptum
Vi har en miljødebatt som pågår hos blåblogg.

Ingen kommentarer: