tirsdag 24. juni 2008

Hvem er neste ut av regjeringskontorene?

Mye kan sies om den sittende regjeringen, men de er ikke redde for å flytte litt rundt på seg og ta på seg nye oppgaver. Ei heller er de redde for å gi nye politikere muligheten til å prøve seg som minister.

Selvfølgelig skal regjeringen byttes ut til neste år, men jeg tror ikke regjeringen er fremmed for å skifte ut ministere på egenhånd før den tid. Det jeg lurer på er "who's next"?

Alle er selvfølgelig velkomne til å skrive inn forslag, men jeg setter stor pris på en begrunnelse. Det gjør lesingen mer underholdende.

Personlig setter jeg pengene mine på Trond Giske.

Begrunnelse:
- Mannen tar alt personlig, og er villig til å kommentere et hvert angrep.
- Han har åpenbart ikke rådgivere med baller nok til å si "stopp, Trond, tenkt deg om" (selvom det er en oppfordring uten så mye effekt)jmfr. saken over. At Giske er en fest(ival)minister er et tema han bør holde seg langt unna, men nei. Mannen kommenterer Henrik og plutselig er det en sak.
- Media tar enhver sak om Giske. De har åpenbart han i fokus, og det kommer ikke til å stoppe. Giske har snublet lenge, sist da han prøvde å trygle seg til Norwegian Wood billetter samtidig som han takket nei til invitasjon fra Dissimilis-festival, og jeg tror ikke han kommer til å stoppe med det.
- Han kommer ikke til å legge seg flat den dagen (og den dagen vil komme) han driter seg nok ut til at media kan flå han på det. Hvorfor? Fordi han har ikke selvinnsikt nok til å skjønne at han har snublet og ligger i sølen!


---

Tillegg:
Siv Jensen anklaget Martin Kolberg for å bruke Zimbabwe-metoder. Trond Giskes kontor (og han selv) har mye å lære på hvordan de taklet dette angrepet:

"Nettavisen har vært i kontakt med Martin Kolbergs pressekontakt, men får opplyst at Kolberg ikke er tilgjengelig for å kommentere Jensens utspill før senere i ettermiddag".

Ingen kommentarer: