torsdag 19. februar 2009

Anbefaling - Aldo Monrad


Jeg har lenge merket meg at Aftenposten ikke har hatt Pondus blant tegneseriene sine, og derfor prinsippielt ikke lest dem... Har man ikke valgt Pondus så må det åpenbart være skrotinger som står bak de som faktisk har blitt valgt.

I dag derimot gikk jeg inn i meg selv og valgte å gi Aftenposten sine tegneserier en sjanse. Og hva fant jeg? Noe som, i alle fall ved første øyekast, minner om gull!

Arne Berggrens Aldo Monrad.

Nå skal jeg ikke skryte på meg at jeg har lest mange av disse stripene. Men dagens i papiravisen og de få jeg sjekket ut på hjemmesiden var veldig morsomme.

Og har du ikke Aftenposten så skal jeg gjenngi dialogen fra dagens stripe (jeg tror faktisk det kan funke ;)):

Setting: I klasserommet

Lærerinnen: Og apropos Darwin-året, kan dere tenke der at kristne trodde jorda vår blei skapt på sju dager?

Aldo: Vel, det var faktisk seks dager. Gud tok fri på søndag. [NAK: Mulig han startet på søndag og tok fri på lørdag (sabbaten)]

Aldo(fortsetter): Men hadde dere trodd at noen av lærerne våre støttet folkemorderne Pol Pot og Formann Mao!


In your face, gymnaslærer Pedersen.

Ingen kommentarer: