fredag 4. april 2008

Hva prater man med verdens mektigste mann om?

På leting etter en artikkel på aftenposten.no får jeg stadig bekreftelser på at reisen (letingen) kan være like bra som målet.

Jeg har kommet over artiklene under, men i tillegg kom jeg over denne herligheten!



Vår egen (hm, er nå Høyre opposisjon, så hvor mye jeg ser på han som "min" er jo begrensende, men som det norske folk er han vår) statsminister i lille Norge fikk møte og snakke med George W. Bush, president i USA (de store landet på andre siden av myra) og verden mektigste mann! (Får en deja vu følelse, vet ikke hvorfor)

Så hva bruker vår man i det store utland denne store sjansen til?



Sykling! Ikke hvordan sykling kan bedre miljøet eller noe sånt. NEI, både Jens og Goggen sykler for å trimme. Goggen sykler en del utenfor plenen til det hvite hus, mens Jens sykler (og går på ski) mye i Nordmarka.

Forøvrig så kan det være at Bush forveksler sykling med dette, da snakker de i så fall om to forskjellige ting.

Men bare et spørsmål...Er sykling det mest interessante man kan snakke med Bush om? Ja, det skjer jo ikke så mye i verden, og sykling er jo bedre enn å snakke om været, så jeg skjønner det altså. Men i alle fall, er det noe Norges største dårlige gode avis skal skrive om?

2 kommentarer:

Georg Hagen sa...

jeg synes ikke det er det minste overraskende at Jens ikke vil snakke politikk med Bush. Det er da mye hyggeligere å snakke om å sykle, da kan det jo også virke som Jens er en America venn, sånn som han lurer frem smilet på selveste president Georg W Jr.
Glad for at du blogger igjen Nico. Har det noe med opprettelsen av Blått Buskerud å gjøre?

Nicolai Alexander sa...

Amerika-vennen Jens Stoltenberg er hakket mer sannsynlig enn Israel-vennen Mimir, men jeg tror allikevel ikke det... Tror Bush er en artig fyr å prate med jeg.

Hyggelig at du synes det! Viktig med litt skrivetrening igjen.

Trussel fra Blått Buskerud om å kalle bloggen min død, inspirerte til litt gjennopplivning... ;)