fredag 16. mai 2008

Streikere uten sympati

Som noen av mine faste lesere (hvis det er noen andre enn Daniel. Evt. Som Daniel) sikkert har merket så har denne bloggen stått litt på stedet hvil i et par uker. Det er ikke fordi jeg har overarbeidet meg med kroppsarbeid, men rett og slett fordi jeg har lest til og jobbet med eksamen. I tillegg hadde alle folkevalgtorganene jeg leker i valgt å ha en eller annen samling eller møte akkurat de siste ukene. Se dette har heller ingenting med tittelen å gjøre... Nå er jeg uansett tilbake!

Det jeg satt meg ned for å skrive om var de kunstneriske arbeiderne på Den Norske Opera og Ballett. Makan til utakknemlig gjeng skal du jammen lete lenge etter. Vi husker jo at de truet med å streike før åpningen av den nye operaen. Nå er de på gang igjen (jeg fant ingenting om dette på nettet, men hvis du spanderer på deg DN Fredag til 25kr, og blar opp på side 69 så kan du sjekke kildene mine).

Altså her har du en gjeng som akkurat har fått en ny arbeidsplass i verdensklasse til cirkus 4 milliarder (altså 4000 millioner) som i hovedsak har blitt betalt med ressursene til det norske folk. Disse høykulturkunstnerne har altså ikke nok dannelse til å vente litt med kravene sine. Personlig mener jeg det er frekt å komme med noen som helst krav så nære ferdigstillelsen av dette bygget, men samtidig er det fantastisk dumt.

Tror disse menneske (fantastisk utrykk) virkelig at de får noe som helst sympati fra noen... Jeg tror det er få som mener at det burde gå mer penger i retning av operaen i Bjørvika for tiden. Hadde det ikke vært strategisk å vente kanskje et år eller noe med dette bråket. Det tror i alle fall jeg...

Ingen kommentarer: